Äntligen Fredag!!!

Ja nu så börjar det bli riktigt bra!!! Har gjort allt vad som har stått på schemat idag.
Nu väntar vi bara på att värmen ska komma igång i huset!!!
Idag har vi sovit länge, kom hem vid åtta i morse. (tidningarna var sena).
Frös gjorde man när man kom hem så Max fick jobba lite. Han är min fotvärmare när jag går och lägger mig,
och det jobbet sköter han jätte bra. Får nog se till så att han får en liten löne bonus. Tänk er själv när gubben eller tanten kommer in med sina kalla fötter innan för täcket. Detta gör han mer än gärna. Ja som sagt han är värd lite extra bonus med tanke på hur dessa dagar har varit den senaste tiden.

Nelly har fått följa med som alla andra dagar i stallet, men idag blev hon nog lite besviken. När vi kom till stallet så var hon helt säker på att hennes kompis Vilma väntade på henne, men där var ingen vilma ute idag så Nelly bara gick runder. Ängla och hennes kompisar stod och tog skydd vid stall dörren så när man öppnade för att pussa på dem lite så ville de in. Men de fick allt vänta, klockan var inte så mycket så de får stå och tråka ett tag till innan de får komma in och äta sin kvällsmat.

  
 Ängla och hennes kompisar!!!

Ja nu ska man sitta och ha kväll. Benny ska se på spåret och Jennifer ska se på en film,
 så alla gör något på var sitt håll ikväll!!! Så jag tänkte tillbringa min kväll här framför datan  med brasan
 sprackande sidan om mig, riktigt trevligt faktiskt.
Vid brasan får man inte plats där är redan upptaget Ebba, Max och Nelly ligger där och riktigt gossar.
Majken sitter och har fått spratt riktigt här brevid mig. Jag tror att hon försöker dansa men hon roar sig ialla fall. Så allt är perfekt för en lugn kväll.
Så jag säger bara ha en undderbar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0